Call-of-Duty-Modern-Warfare-review-1

Call Of Duty: Modern Warfare 2 Campaign Review – Net als vroeger

Het verhaal van Call of Duty: Modern Warfare 2 begint drie jaar na de gebeurtenissen van Modern Warfare remastered uit 2019. Captain Price’s iconische Task Force 141 is nu volledig samengesteld en natuurlijk is er een nieuwe dreiging van wereldwijd terrorisme ontstaan. Frisse nieuwe mechanica, meer flexibiliteit in hoe je missies voltooit en een groot aantal callbacks naar de originele serie zorgen ervoor dat de campagne van Modern Warfare 2 bevredigend aanvoelt, ondanks een toename in moeilijkheidsgraad.

Deze opnieuw opgestarte versie van Task Force 141 bevat Price en de bekende gezichten van Simon “Ghost” Riley, Kyle “Gaz” Garrick en John “Soap” MacTavish. Modern Warfare 2 introduceert echter een nieuwe bondgenoot met kolonel Alejandro Vargas van de Mexican Special Forces. Hoewel dit een ander verhaal is dan Modern Warfare 2 uit 2009, introduceert het wel General Shepherd uit de originele campagne. Kate Laswell van Modern Warfare 2019 en de PMC-groep die bekend staat als Shadow Company keren ook allemaal terug.

Als lid van Task Force 141 word je op de proef gesteld wanneer een Amerikaanse luchtaanval Al-Qatala-leider generaal Ghorbrani doodt, wiens opvolger, Hassan Zyani, wraak zweert en samenwerkt met een internationaal drugskartel om gestolen Amerikaanse ballistische raketten te vervoeren. Hassan is van plan om de raketten te lanceren tegen doelen van de Verenigde Staten en het is de taak van Task Force 141 om dit te voorkomen. De campagne is een wereldreis, waarbij je moet vechten in plaatsen als Amsterdam, Mexico, Chicago en zelfs delen van Al Mazrah, de fictieve setting van de kaart van Warzone 2.0. Dit geeft een verfrissende afwisseling aan het landschap van missie tot missie, met nachtelijke stealth-operaties, woestijngevechten, een gevangenisuitbraak en zelfs een booreiland-decor dat aanvoelt als een terugkeer naar de originele Modern Warfare 2’s The Only Easy Day… Was gisteren missie,

Modern Warfare 2 biedt de personages waarmee je speelt en vecht wat meer persoonlijkheid dan in eerdere games, omdat er nu dialoogopties zijn om met je medesoldaten te praten en vragen te stellen. In de missie Recon By Fire kon ik Gaz een praatje laten maken, en ik koos ervoor om met Kate Laswell te chatten, wat hielp om de personages een beetje meer menselijk te maken. Dit is volledig optioneel en je kunt ervoor kiezen om niets te zeggen, maar het is leuk om een ​​extra laag dialoog te hebben. Ik heb echt genoten van het geklets tussen vuurgevechten door, en het blaast meer leven in zijpersonages die gemakkelijk plat kunnen vallen. Kate noemt bijvoorbeeld haar vrouw, een krijgshaftige status die in de laatste game niet onthuld leek te worden. Er waren ook enkele luchtige bro-momenten met Soap en Ghost tijdens de rustige momenten van een verder zeer serieuze overlevingsmissie.

Farah, een personage dat werd geïntroduceerd in Modern Warfare 2019, duikt weer op als een bondgenoot in Violence and Timing, maar het is een beetje teleurstellend dat ze niet meer een rol speelt in de campagne, vooral omdat ze voor het laatst werd gezien samen met Price for Modern Warfare’s post-lanceringsverhaal in Warzone. Ze was te zien in het gevecht naast Price terwijl hij langzaam hielp om Task Force 141 weer in elkaar te zetten, wat aangaf dat ze een nieuwe toevoeging aan Price’s strijdmacht zou zijn, maar dit gebeurt helaas niet. Alejandro voelt zich echter een goede aanvulling op het steeds groter wordende team van bondgenoten van Captain Price. Wanneer hij wordt gerekruteerd als de gids van de Task Force 141 door Mexico, kom je er al snel achter dat hij een man is die alles wil riskeren om zijn fictieve stad Las Almas te beschermen tegen de corruptie van het kartel. dus de perfecte man om je te helpen de gestolen raketten uit kartelhanden te krijgen. De schrijvers zijn goed in het tonen van Alejandro’s emotie door middel van scènes waarin een voormalige bondgenoot wordt ondervraagd die vijand is geworden, en hij is gemakkelijk een personage waar je om begint te geven wanneer shit de fan raakt, en ik zou zijn terugkeer naar de franchise verwelkomen als toekomstige verhalen dat toelaten .

Zonder iets weg te geven, is de zoektocht van Modern Warfare 2 om de raketten te lokaliseren en de terroristen te stoppen gevuld met wendingen en verraad, net als de originele Modern Warfare 2. Infinity Ward doet een solide werk om de nostalgie van de originele serie in evenwicht te brengen, terwijl het ook een merk geeft – nieuw en boeiend verhaal.

Call of Duty: Modern Warfare 2 bevat 17 campagnemissies, variërend van grootschalige actiescènes in filmstijl tot teruggebelde stealth-sessies. Het is vrijwel alles wat je zou verwachten van een Call of Duty-campagne. Er is hier echt niet veel toegevoegd in termen van grote innovatie om je echt te verbazen, maar de missies bevatten veel plezier en nostalgie, aangezien de campagne verschillende klassieke Modern Warfare-missies met nieuwe wendingen bevat. De game biedt ook enkele missies die meer open-wereld aanvoelen dan we in het verleden hebben gezien, waardoor je meer mogelijkheden hebt om verschillende tactieken voor een gevecht te verkennen. Bij sommige stealth-missies kun je het gebied afspeuren op zoek naar het perfecte sluipschutterpunt om een ​​bijkomende moord uit te voeren, terwijl andere je gewoon meerdere paden geven om te beslissen hoe je je vijanden wilt aanvallen of langs je vijanden wilt sluipen. Deze vrijheid is niet

De missie Close Air lijkt bijvoorbeeld erg op Call of Duty 4: Modern Warfare’s Death From Above-missie met de door de speler bestuurde AC-130 gunship-reeks. In Close Air speel je als leden van Shadow Company, die luchtsteun leveren in de AC-130 voor Ghost, Soap en Alejandro. Dit was een favoriete missie van fans in Modern Warfare, en Close Air biedt een ervaring die net zo bevredigend is als je hele gebouwen vernietigt met de kracht van de AC-130.

Een andere genaamd Recon By Fire doet erg denken aan Call of Duty 4: Modern Warfare’s iconische All Ghillied Up stealth-missie. Wat de versie van Modern Warfare 2 onderscheidt, zijn de verbeteringen in AI. Je kunt vijandelijke bewegingspatronen niet langer onthouden en je dienovereenkomstig verbergen, aangezien vijandelijke soldaten het gebied dynamischer naar je zoeken, en ze zullen je veel gemakkelijker opmerken dan in eerdere games. Ik had kritiek op de geavanceerde AI van Modern Warfare 2 in de multiplayer-bèta , maar de vijandige NPC’s van de campagne bleken een veel grotere tegenstander te zijn. Helaas kan ik niet zeggen dat je AI-bondgenoten net zo capabel zijn, dus verwacht het meeste werk te doen bij het uitschakelen van vijanden.

Achtervolgingssequenties voor voertuigen zijn een hoofdbestanddeel van Call of Duty-campagnes en Modern Warfare 2 heeft een van mijn favorieten. Geweld en timing is een ander voorbeeld van Modern Warfare 2 die het gebruikelijke lineaire gevoel van deze missies in CoD-games mijdt om variatie en spelerskeuze te bieden. De missie heeft een paar leuke en over-the-top momenten, met een bevredigende achtervolging van voertuigen, een korte periode van ondersteboven hangen aan een vliegtuig tijdens vuurgevechten en geniepige voertuigkapingen.

Een deel van het plezier in Violence and Timing komt voort uit de nieuwe manoeuvreermechanica van Modern Warfare 2, die je de mogelijkheid geeft om snel van stoel te wisselen in een voertuig en zelfs op het dak van auto’s te gaan staan ​​om eroverheen te springen en de rit van een vijand te kapen. Al deze acties laten je kiezen hoe je de missie wilt volbrengen. Je kunt ervoor kiezen om in één voertuig te blijven, ervan uitgaande dat het tijdens de schermutseling niet wordt gesloopt, of je kunt van het ene gekaapte voertuig naar het andere springen terwijl je je een weg baant door het vijandelijke konvooi. Het is een niveau van dynamiek dat meer spanning injecteert in een reeks die al een blockbuster-decor is met een hoog octaangehalte.

Hoewel de game grotendeels dezelfde uitrusting bevat als voorgaande jaren, voegt Modern Warfare 2 een nieuwe crafting-laag toe aan de game. Sommige missies vereisen dat je wat licht opruimt om gereedschappen en wapens te maken, zoals mijnen, rookbommen, shivs en een wrikgereedschap, dat wordt gebruikt om gesloten kratten en deuren te openen. Het vinden van benodigdheden om wrikgereedschap te maken, wordt na de eerste paar keer een beetje vervelend, en soms wenste ik dat ik Incredible Hulk me een weg door meer deuren kon banen. Desalniettemin was het meer een kleine ergernis dan iets dat de ervaring verpestte en, in zijn huidige vorm, voelt het als experimenteren voor iets dat in toekomstige Call of Duty-content komt. In termen van gloednieuwe uitrusting introduceert de game het nieuwe snake cam-apparaat om onder een deurblok te schuiven en vijandelijke beelden van de andere kant te krijgen.

Als iemand die alle Call of Duty-campagnes speelt, beginnend op de reguliere moeilijkheidsgraad en vervolgens op Veteran voltooit, was ik verrast dat Regular meer uitdaging bood dan normaal. Zelfs met deze standaardinstelling kun je in slechts een paar kogels doodgaan, maar sommige van mijn worstelingen kunnen ook te wijten zijn aan de geavanceerde AI in Modern Warfare 2, omdat ik in sommige stealth-missies ontdekte dat de vijandelijke NPC’s me gemakkelijk zagen, hoe heimelijk probeerde ik te spelen. Hoewel het voelde alsof AI intuïtiever was in hun zoekopdrachten tijdens stealth-missies, waren er momenten waarop ik in de war was hoe de vijand me zag. Hun adelaarsoogvisie was misschien net iets te goed, tot het punt waarop het soms oneerlijk aanvoelde. Ik stierf veel meer dan ik ooit had verwacht, wat een behoorlijk vernederende ervaring was.

Op PlayStation 5 waren de graphics scherp en liep alles soepel. Je persoonlijke ervaring kan variëren, afhankelijk van je platform, maar ik ben geen crashes, grote bugs of prestatieproblemen tegengekomen. De enige vreemde ontmoeting was tijdens het opruimen van gebouwen in de Recon By Fire-missie, waar het een tijdje duurde om de overgebleven vijanden te vinden om een ​​checkpoint te bereiken, omdat alle soldaten vastzaten in een aantal kisten die dienst deden als kamerdecoratie.

Het succes van Call of Duty: Modern Warfare 2019 liet grote schoenen achter voor het vervolg om te proberen te vullen, maar over het algemeen is Modern Warfare 2 een sterke opvolger. In een vroege preview van Modern Warfare 2 was ik niet onder de indruk van de nieuwe manoeuvreerbaarheidsmechanica, en ik had ook niet verwacht dat de veranderingen zo’n impact op het spel zouden hebben. Ik was echter aangenaam verrast hoeveel ik genoot van de vrijheid om scenario’s op mijn eigen manier aan te pakken, inclusief alle carjacking. De verscheidenheid aan locaties van missie tot missie zorgde er ook voor dat er nooit een saai moment was. Mijn tijd met Modern Warfare 2 en Task Force 141 was geweldig, en het voelt echt alsof Infinity Ward deze campagne heeft gemaakt als een lijst met grootste hits voor de serie.

Call of Duty: Modern Warfare 2

€69,99
9