Kart-Racers-2

Review: Nickelodeon Kart Racers 2 Grand Prix

Laten we eerlijk zijn. Dit is geen Mario Kart, maar dat betekent niet dat het niet goed kan zijn. Natuurlijk kopieert het veel van Mario Kart, maar welke game op dit moment niet? Mario Kart heeft mechanics die werkt op elk ander racekartspel, waarom zou een ontwikkelaar ze laten vallen?

Het bemanningssysteem is redelijk goed en voelt fris aan. De beelden zijn ook goed, de muziek is (godzijdank) zo’n verbetering ten opzichte van de eerste, tracks voelen goed aan, de haan is geweldig, uitdagingen zijn “uitdagend” genoeg om je te vermaken, als je hardcore wilt gaan verslaan met Insane 3 sterren.

Geen voice-overs dus? Als het een SpongeBob-game was en er geen voice-overs waren, klaag dan maar zo. Het is een spel met 30 karakters, hoeveel verwacht je echt dat ze praten? ook, als een spel VO nodig heeft om als “goed” te worden beoordeeld, betekent dit dat het op de eerste plaats niet eens goed is.

Ik speel deze game al meer dan 20 uur en ik ontgrendel nog steeds inhoud en geniet ervan. De verbeteringen in vergelijking met de eerste NKR-game zijn enorm. Absoluut de beste toevoeging aan de franchise is het bemanningssysteem. Het hebben van zoveel aanpassingsopties op basis van zoveel personages waaruit je kunt kiezen, geeft de game echt een eigen persoonlijkheid en geeft me het gevoel dat ik nog veel dingen te ontdekken heb. De rijmechanismen zijn verbeterd, zodat nu bijna elk personage anders aanvoelt dan een ander, en hoewel bijna alle power-ups zijn geïnspireerd op Mario Kart-items, veranderen de crewchefs de race-ervaring op een geweldige manier. Als je van kartspellen houdt of een Nickelodeon-fan bent, dan is deze game zeker iets voor jou!

Het pitcrew-systeem is de real deal. Het is het grote verschil met andere kartgames, en biedt een enorme hoeveelheid strategie en herspeelbaarheid. Ik kan niet genoeg benadrukken hoe cool dit is, zowel voor uitdagingen voor één speler als voor competitief spel. Nog steeds geen stemmen, maar de selectie is ongelooflijk, de spelbesturing is geweldig, de graphics zijn veel beter en de muziek is eindelijk goed en representatief voor de serie

Na de ramp die de eerste game was, is dit een opmerkelijke ommekeer. Met veel meer vertegenwoordigde Nickelodeon-series, verbeterde baanontwerpen en een power-up. Ook aanpassingsfunctie waarmee je je persoonlijke racestijl kunt verbeteren, is Nickelodeon Kart Racer uitgegroeid van een van de meest teleurstellende raceseries op de Switch naar waarschijnlijk de beste!

De bedieningselementen zijn niet altijd perfect, noch het afdrijven, maar het is goed voor wat het is. Snelkoppelingen kunnen hierdoor soms ook een beetje vervelend zijn, maar je zult uiteindelijk wennen aan hoe dingen werken en beter worden in het maken van de sprongen naar verborgen platforms of het vermijden van vallen die die snellere paden blokkeren.

Ten slotte is er een presentatie om over te praten. Dit is waar veel gelicentieerde spellen in het verleden hebben gefaald, vanwege hun overhaaste ontwikkeltijden en veel te vroege releasedatums, die beide vaak resulteerden in een enorm gebrek aan afwerking. Met dit specifieke spel gaat het echter redelijk goed. Hoewel het niet de best uitziende game is die ooit is gemaakt, ziet het er best goed uit en heeft het visuals die absoluut beter zijn dan nodig was, om nog maar te zwijgen van competities die vooruitlopen op hoe Race With Ryan er vorig jaar uitzag. De personagemodellen zijn goed, de tracks hebben veel verschillende visuele stijlen en kleurenpaletten, en alles loopt over het algemeen goed. De muziek is ook erg passend, en de geluidseffecten dragen bij aan het chaotische, cartoonachtige gevoel waar de ontwikkelaars voor gingen.

Nickelodeon Kart Racers 2 Grand Prix

€39.99
8