knockout-city-will-release-on-ea-play-game-pass-ultimate-at-launch

Review: Knockout City

Het betreden van het veld voor een trefbal-wedstrijd zorgde ervoor dat je ofwel opgewonden of angstig werd, afhankelijk van waar je stond in de pikorde van de gymles. Hetzelfde kan gezegd worden van multiplayer-shooters, aangezien slecht op elkaar afgestemde games feest- of hongersnoodresultaten opleveren op basis van je vaardigheidsniveau. Knockout City combineert op meesterlijke wijze het beste van zowel trefbal- als multiplayer-shooters om een ​​ervaring te creëren die hectisch, leuk en uitnodigend is voor spelers van alle niveaus.

Meedoen aan een wedstrijd is nauwelijks een intimiderende aangelegenheid dankzij de gestroomlijnde gameplay van Knockout City. Het enige dat u aan het begin moet weten, is dat u een bal op de kaart vindt en vervolgens iemand vindt om hem naar te gooien; het spel vergrendelt automatisch op doelen, waardoor de actie minder gaat over hoe elite je doel is en meer over de strategie voor het benaderen van elk vuurgevecht met rubberen ballen. Als je eenmaal de basis onder de knie hebt, kun je verschillende soorten trickshots leren, manieren om te profiteren van de verschillende speciale ballen en hoe je de timing van het vangen van inkomende ballen onder de knie krijgt. Deze wedstrijden worden snel gespeeld, dus het verkrijgen van een scherp bewustzijn voor wanneer je het doelwit bent (zoals aangegeven door een rode omtrek op je scherm) en leren lezen wanneer ballen je kant op komen, is waar de meeste verbetering optreedt.

Toen ik leerde de actie in een context te plaatsen en effectieve stukken aan elkaar te rijgen, nam de opwinding toe. In één chaotische reeks had ik een twee-tegen-een achterstand en beide tegenstanders hadden een bal. Toen de eerste op me schoot, timede ik mijn vangst perfect, wat me meteen een voorgeladen worp gaf, waardoor ik op volle snelheid terug kon schieten op de werper voordat ze wisten wat hen trof, en ze knock-out sloeg. Toen rende ik om de tweede inkomende worp te vermijden, greep een andere bal in de buurt en voerde een spinbeweging uit om een ​​​​curve op mijn worp te maken, die om een ​​paal wikkelde en de tweede tegenstander vanuit een onverwachte hoek raakte. Dat soort momenten, waarop je van de ene bevredigende beweging naar de volgende vloeit, is buitengewoon lonend, waardoor je je een trefbalmeester voelt.

Ondanks dit soort momenten, plaatsen alle modi (behalve de spannende één-op-één Face-Off-modus) je in twee teams van drie. Teams doen echter meer dan alleen de kansen evenaren, omdat je met je teamgenoten kunt communiceren om sterkere aanvallen uit te voeren. Ballen worden direct opgeladen wanneer je ze doorgeeft aan een teamgenoot, zodat je vrienden ze meteen op volle snelheid kunnen afvuren om een ​​vijandelijke speler de genadeslag te geven. Spelers kunnen zelfs zelf in een bal veranderen, waardoor teamgenoten elkaar kunnen oppakken en naar vijanden kunnen gooien, of een ultieme aanval kunnen uitvoeren die de vastgehouden teamgenoot in een bom verandert die een explosie van een effectgebied op gerichte spelers laat regenen.

De vijf kaarten van Knockout City zijn vermakelijke speeltuinen vol geconcentreerde slagvelden, natuurlijk vloeiende rijstroken en unieke obstakels. Ik hield van de roterende middenstructuur van de Galaxy Burger-kaart, terwijl de tegenover elkaar liggende wolkenkrabbers van Rooftop Rumble een intrigerende dynamiek creëren met de twee teams. De kaarten zijn ook goed gevuld met ballen, wat betekent dat je zelden moeite hebt om iets te vinden om je tegenstanders weg te schieten.

Verspreid door traditionele wedstrijden zijn speciale ballen die je trefballen vergroten, zodat ze ontploffen, extra afstand en snelheid krijgen en bewegen met maanachtige zwaartekracht. Deze power-ups zijn zeldzaam in de meeste modi, maar ze staan ​​centraal in het over-the-top Party Team KO waar alle standaardballen worden vervangen door speciale ballen. Die wedstrijden zijn spannend en onvoorspelbaar, maar de chaos kan soms een beetje te veel zijn, en tijdens een typische speelsessie zou ik na een paar Party-wedstrijden teruggaan naar standaard Team KO.

Elke actie die u onderneemt, telt mee voor een reeks doelen die in het menu worden vermeld. Deze doelstellingen variëren van het scoren van knock-outs met een bepaald type worp tot het op verschillende manieren helpen van je teamgenoten. Naarmate je doelstellingen voltooit en een hoger niveau bereikt, verdien je cosmetische beloningen en Holobux, die kunnen worden ingeruild voor beloningen zoals nieuwe outfits, emotes en zweefvliegtuigen. Gelukkig zijn alle upgrades cosmetisch, wat betekent dat niemand een concurrentievoordeel heeft door ontgrendelingen.

Afgezien van de toegankelijke gameplay, is misschien wel de grootste zegen om ervoor te zorgen dat iedereen samen van Knockout City kan genieten, het feit dat de titel crossplay en cross-progressie ondersteunt. Zonder problemen kon ik pc-spelers feesten terwijl ik op mijn Xbox speelde. Ik moest nog steeds de in-game spelersnaam van elke speler vinden, maar het intuïtieve sociale menu maakt het een fluitje van een cent om contact te maken met vrienden en recente spelers. Je kunt ook lid worden van een Crew, een unieke variant op het traditionele Clan-systeem, waarmee je je personage verder kunt aanpassen met een logo, voertuig om mee te doen aan de wedstrijd en meer. Je verdient ook extra beloningen en ervaring als je met je bemanningsleden speelt.

Helaas mist Knockout City significante inhoud bij de lancering. Het spel bevat vier basismodi en slechts vijf kaarten. Ontwikkelaar Velan Studios heeft ambitieuze plannen voor het leven na de lancering, inclusief nieuwe kaarten, modi en afspeellijsten, maar dat komt allemaal nog. De bestaande inhoud is sterk, maar na een paar uur werd ik moe van wat aanvankelijk werd aangeboden.

Afgezien van de zorgen over de inhoud, heeft Knockout City een uitstekende basis om uit te bouwen. Knockout City biedt een verfrissende kijk op zowel de multiplayer-shooter als het klassieke spel trefbal, met gameplay die je vereenvoudigt en je vervolgens aanmoedigt om met die mechanica te experimenteren om je meesterschap te vergroten.

Met een leuke kern, toegankelijke gameplay en intense vuurgevechten met rubberen ballen, laat Knockout City iedereen meedoen aan de plezierige trefbalactie.

Knockout City

€19,99