Iron-man-VR

Review: Marvel’s Iron Man VR

Marvel’s Iron Man VR is precies zoals we hadden verwacht: meeslepend, hectisch en geestig als de superheld aan wie de game is opgedragen.

Of je nu van films houdt of een hekel hebt aan films, het valt niet te ontkennen dat het Marvel Cinematic Universe (MCU) een cultureel fenomeen is geworden en bioscopen over de hele wereld inpakt met fans die graag willen dat superhelden de dag redden. Centraal in dit alles stond Iron Man, een favoriet bij fans, want in plaats van een soort van magische kracht te hebben, was het een speciaal pantser, waardoor het personage dat gevoel van haalbaarheid kreeg. Iedereen zou dol zijn op een Iron Man-pak en nu kunnen ze (min of meer), dankzij Marvel’s Iron Man VR , het dichtst in de buurt komen van het correct aantrekken van het rode en gouden pak.

Er zijn andere videogames geweest die dat gevoel van vrijheid en macht proberen na te bootsen dat Iron Man in de films oproept, maar zonder in het pak te zitten en een explosie uit een van je handen te schieten is het gewoon niet hetzelfde; dat is waar Marvel’s Iron Man VR anders is. Ontwikkelaar Camouflaj heeft een ervaring gecreëerd waarin je nu door de lucht kunt zweven of als de gepantserde superheld door ravijnen kunt kronkelen en vijanden kunt neerschieten zonder te zweten.

De sterkste delen van Marvel’s Iron Man VR zijn het verhaal en de gameplay-mechanica. Het verhaal is origineel, maar knikt nog steeds naar het algehele Iron Man-universum, waar hij nu een kracht ten goede is in plaats van een wapenfabrikant. In deze ervaring komt het verleden van Tony Stark terug om hem te achtervolgen, omdat hij te maken heeft met twee superschurken die hebben samengewerkt, Ghost en Living Laser. Ze willen het rijk van Stark omverwerpen en gebruiken daarvoor hergebruikte oude Stark-technologie. Gevechten vinden plaats over de hele planeet, van het huis van Stark in Malibu tot Shanghai, China, wat zorgt voor een avontuur vol actie.

Net zoals de films Iron Man VR van Marvel voornamelijk muur-tot-muur-actie is, is er hier geen echte hersenkraker. Het draait dus allemaal om het beheersen van die vluchtbesturingen in combinatie met een assortiment wapens, het vinden van een gewenste uitrusting en in vuur en vlam gaan. Vliegen is eigenlijk vrij eenvoudig met de PlayStation Move-controllers, waarbij je ze naast je houdt om vooruit te gaan en vervolgens je handen in een hoek beweegt, afhankelijk van de richting waarin je wilt vliegen. Dingen worden een beetje ingewikkelder tijdens gevechten wanneer je inkomende projectielen probeert te ontwijken terwijl je vijanden neerschiet, dus er zijn boost- en hover-opties om te helpen wanneer dat nodig is.

De kerngame is een lineair verhaal gebaseerd verhaal waarin je met plezier de hoofdcampagne in ongeveer acht uur of zo kunt doorlopen. Toch zijn er genoeg kleine extra’s om mee te spelen om die uren verder te verlengen, terwijl je ervoor zorgt dat de gameplay niet repetitief wordt. Je kunt Tony’s huis verkennen om kleine paaseieren te vinden, onderweg een paar trofeeën vrijspelen, of een aantal van de extra vlucht- en schietuitdagingen aangaan die zijn AI voor je heeft opgesteld. In het midden van dit alles bevindt zich het aanpassingsgebied, waar je twee uitrustingen kunt mixen en matchen met verschillende wapens en uitbreidingen om het pak aan je behoeften aan te passen.

Deze worden ontgrendeld door maximaal vijf sterren te verdienen op elk van de niveaus, met behulp van variabelen zoals gebruikte checkpoints of tijd. Alle aanpassingen kosten hetzelfde, dus er zijn er geen die meer begeerd zijn dan andere. Ze voegen een leuke pit toe aan de gevechten die anders zouden kunnen stagneren, aangezien de meeste gaan over het neerschieten van alles wat vliegt. Natuurlijk mag je het opnemen tegen die vervelende superschurken die voor de grootste uitdaging zorgen.

Voor degenen die zich zorgen maken over comfort in deze snelle en hectische videogame, hoeft u zich geen zorgen te maken. De vluchtmechanica die de studio heeft gebouwd, mag niet al te veel problemen veroorzaken, en je kunt indien nodig zittend spelen. Het enige probleem daarmee is dat je niet de volledige veelzijdigheid krijgt van staan ​​en bewegen, en niet op een bank zitten, maar een stoel gebruiken. Puur omdat handen aan je zijde leggen om te vliegen lang niet zo goed werkt.

Marvel’s Iron Man VR voelt alsof het de grenzen verlegt van wat PlayStation VR en de Move-controllers kunnen doen. Ja, de laadtijden zijn erg vervelend, maar de ervaring als geheel is nog steeds super bevredigend. Er waren onderweg misschien wat vertragingen, maar Camouflaj heeft ervoor gezorgd dat het het wachten waard was. Hoewel er genoeg uren aan inhoud zijn om van te genieten, is het belangrijkste het opwindende gevoel Iron Man te zijn. Marvel’s Iron Man VR doet dat, wat zorgt voor een lonende superheldenervaring

Marvel’s Iron Man VR

49.99
7.5