nba-2k21-standard-release-will-cost-10-more-on-next-gen

Review: NBA 2K21

Hoewel de kern van de gameplay solide is, zijn de meeste spelmodi bezaaid met microtransacties die voorrang geven aan grinden en inkomsten genereren boven plezier.

NBA 2K21 legt de kunst van real-world basketbal zo goed vast dat je je één zult voelen met duizenden virtuele fans wanneer je een koppelingshoek drie vastspijkert met nog seconden op de klok. De simulatie van Visual Concepts is, samen met de MLB The Show-serie, altijd een stuk beter geweest dan de concurrentie als het gaat om presentaties in uitzendstijl, en hoewel de editie van dit jaar alarmerend veel lijkt op zijn voorganger, is het nog steeds een klasse van zijn eigen.

Corona betekent dat de game van dit jaar zich op een buitengewone plek bevindt. Hoewel de vaak besproken Bubble de NBA in staat heeft gesteld om het seizoen 2019-2020 veilig voort te zetten, betekent dit dat je niet de gebruikelijke roosterwijzigingen zult vinden die typisch zijn voor een nieuwe basketbalspel. In feite heeft 2K Sports zelfs de spelersbeoordelingen hetzelfde gehouden als NBA 2K20: de titel wordt gratis bijgewerkt zodra het huidige seizoen later in het jaar eindigt.

De release bevindt zich ook slechts twee maanden voorafgaand aan de volgende generatie consoles, waarbij de uitgever een next-gen-versie prijst die vanaf de basis is opgebouwd voor het nieuwe systeem van Sony. Of dat nu waar blijkt te zijn of niet, de realiteit is dat de release van de huidige generatie in iets meer dan acht weken kan worden vervangen door een opvolger, en als je de Mamba Forever-editie koopt, krijg je een exemplaar van de next-gen-versie wanneer deze arriveert, het plaatst deze versie op een vreemde plek.

Op zichzelf genomen is dit echter nog steeds een uitstekende simulatie die enigszins teniet wordt gedaan door zakelijke hebzucht en de nadruk op professionele spelers, net als de game van vorig jaar. De grootste verandering in de gameplay-flow komt in de vorm van een nieuwe shotmeter, die tot doel heeft de vaardigheidskloof te vergroten door het moeilijker te maken om springers en drieën te raken.

2K Sports heeft na de release enkele aanpassingen gemaakt dankzij een hotfix, maar we hebben nog steeds gemerkt dat we wijd open shots trekken met all-stars. Dit is uiteindelijk wat de uitgever wil: het is bedoeld om de vaardigheidskloof drastisch te vergroten om competitief spel te verbeteren. Helaas lijkt het te zijn vergeten dat NBA 2K21 een mainstream-game is, en het zijn casuals die met stenen gooien.

We hebben veel tijd besteed aan het oefenen met de nieuwe shotmeter in trainingsmodi, en hoewel we groene jumpers daar redelijk consistent kunnen raken, maakt de adrenaline van echte wedstrijden het veel moeilijker om uit te voeren.

Om het nog erger te maken, is er altijd een enorme ongelijkheid in Playground-wedstrijden tussen casual spelers en professionele spelers, maar die kloof is groter dan ooit tevoren. Het is niet ongebruikelijk om te worden opgeblazen door hooggewaardeerde spelers met meerdere ontgrendelde schietbadges, maar met de manier waarop de game is gestructureerd, verdienen die spelers zelfs nog meer badges elke keer dat ze meer casual spelers vernietigen, waardoor de kloof nog groter wordt. De serie heeft dringend behoefte aan een soort op vaardigheden gebaseerde matchmaking.

Dat gezegd hebbende, er is nog steeds veel plezier te beleven in de MyCareer-modus, waarin je je eigen basketbal-build maakt en je een weg omhoog werkt van de middelbare school via de universiteit en uiteindelijk naar de NBA Draft. Het verhaal van dit jaar draait om een ​​personage genaamd Junior, de zoon van een plaatselijke basketbalsuperster. De plot gaat over buiten de schaduw van je vader stappen, en het heeft een aantal oprecht sympathieke uitvoeringen en leuke cutscenes.

Als je eenmaal bij de NBA bent, begin je te zoeken naar badges en VC, die je kunt gebruiken om je attributen te vergroten. Zoals al een paar jaar het geval is, staat deze in-game valuta centraal in elk aspect van het spel, en de economie is er subtiel op gericht dat je echt geld uitgeeft om te krijgen wat je wilt. Het probleem is dat alles een compromis is: koop een paar leuke nieuwe sneakers voor je speler en je zult mogelijk een zinvolle upgrade van je rebound-vermogen opofferen.

Hoewel de game VC uitdeelt voor vrijwel alles wat je doet, voelen ontgrendelingen nooit echt bevredigend omdat ze iets anders kosten. Als je bijvoorbeeld besluit om je MyPlayer te upgraden, betekent dit dat je mogelijk de aankoop van een nieuw MyTeam-pakket opoffert, en hoewel er alternatieve methoden zijn om kaarten te ontgrendelen in NBA 2K21, is dat steeds terugkerende gevoel dat je afwegingen maken met uw voortgang is frustrerend.

Gelukkig is het MyTeam van dit jaar het sterkste dat het ooit is geweest, en daarboven met Diamond Dynasty als een van de beste Ultimate Team-modi in zijn klasse. Nieuwe toevoegingen zijn onder meer Limited-wedstrijden met een weekendthema, waarbij je dieper in je spel moet duiken en degenen moet gebruiken die normaal niet je primaire rotatie maken dankzij de implementatie van unieke regelsets die wekelijks worden afgewisseld.

De game heeft ook een Battle Pass-type Seasons-indeling, die je voortgang beloont met in-game valuta en pakketten, met als hoogtepunt een zeer zeldzame kaart. Het draait allemaal om het behouden van spelers, maar we zouden niet de waarheid spreken als we zeiden dat we de bug niet hadden, en met evolueerbare kaarttypen en set-uitwisselingen is het echt verslavend. Populaire modi als de drie-tegen-drie Triple Threat hebben zelfs een facelift gekregen, en krijgen daardoor iets meer sfeer.

Helaas kan hetzelfde niet worden gezegd van de MyLeague-modus, die grotendeels onaangepast is gebleven. Er is een nieuwe functie waarmee je aangepaste scenario’s kunt delen met vrienden en vreemden, waar de gemeenschap misschien wat aan heeft. Ondertussen keert ook de MyGM-modus met tycoon-thema terug, zodat je de financiën van de door jou gekozen franchise en het team kunt beheren: het is ook vrijwel hetzelfde, maar het is nog steeds vermakelijk om de vreselijke New York Knicks te transformeren in een basketbaldynastie.

Wat multiplayer betreft, heeft het eerder genoemde sociale centrum van Neighborhood een complete metamorfose gekregen. Hoewel veel van de opties uit eerdere games blijven bestaan, zoals de Gatorade-trainingsfaciliteit en de verschillende kledingwinkels, blaast het een beetje nieuw leven in de release om een ​​andere omgeving te verkennen. Het zal interessant zijn om te zien wat voor soort thema-evenementen de ruimte binnendringen naarmate de release ouder wordt.

[the_ad id=’2164′]

Bij het nastreven van professionele spelers kan NBA 2K21 een beetje te intimiderend zijn voor meer casual spelers. Desalniettemin is dit een zeer gedetailleerde game die de eb en vloed van real-world basketbal met ongeëvenaarde authenticiteit vastlegt. Het is ook enorm, en hoewel sommige aspecten onaangetast zijn gebleven, betekenen het sympathieke verhaal en de vernieuwde MyTeam-modi dat het de upgrade waard is. De in-game economie, die sterk wordt beïnvloed door lucratieve microtransacties, blijft een zure plek – en het valt nog te bezien hoeveel leven deze release zal hebben met een opvolger van de volgende generatie om de hoek. Maar zelfs met al deze nadelen, is het zeker een van de beste sportgames die momenteel op de markt is.

NBA 2K21

€59,99
8