NBA2K24-STORE-COVER-ASSET-STD-1302x738_1_

Review: NBA2K24

NBA 2K24 is als een frustrerend getalenteerde superster die er seizoen na seizoen niet in slaagt kampioenschappen te behalen. De uitstekende gameplay op het veld versterkt de diepgang met zijn toewijding om eruit te zien, te klinken en aan te voelen als een echte NBA-ervaring, maar wordt buitenspel gezet door gruwelijke microtransacties die veel van de meest populaire spelmodi teisteren. Deze in-game aankopen zijn niet alleen aanwezig en optioneel, ze zijn essentieel om online met andere spelers te kunnen concurreren. Het is vooral frustrerend omdat MyCareer, het middelpunt van veel veranderingen in de iteratie van dit jaar, zoveel potentieel heeft.

Ondanks dat er op de achterkant van de doos een beetje tekortschiet aan flitsende nieuwe mechanismen om over op te scheppen, ziet NBA 2K24 er nog steeds fantastisch uit en is de gameplay op het veld stapsgewijs sterker dan ooit. Bovenaan de lijst met toevoegingen staat de nieuwe ProPLAY-functie, waarmee 2K NBA-beelden kon maken en deze in realtime kon vertalen naar in-game animaties. Met andere woorden: NBA 2K24 is een stuk soepeler dan zijn voorgangers als het gaat om bewegingen op het veld. inclusief dribbel-, schiet- en pass-animaties. Er zijn minder immersie-brekende interacties en de dingen voelen over het algemeen authentieker aan.

Dit is vooral duidelijk als je tegen teams speelt met superstertalent. Spelers als LeBron James zien eruit en spelen bijna precies hetzelfde als hun echte tegenhangers, en de voortdurende verbetering van de AI zorgt ervoor dat de CPU-tegenstander hiervan kan profiteren. Ik voelde me regelmatig uitgedaagd, zelfs als veteraan van de NBA 2K-serie, zonder me bedrogen te voelen. De bal komt betrouwbaar in de handen van de beste spelers op het veld, en de verbeterde animatie maakt de resulterende actie een stuk leuker om naar te kijken.

Deze uitdaging strekt zich uit tot de aanvallende kant van de bal, waar beproefde klassiekers zoals de pick-and-roll niet zo gemakkelijk te exploiteren zijn. Ook kunnen verdedigers buiten de bal hun tegenstander beter begrijpen; een voorbeeld hiervan is een drive-heavy forward die niet kan schieten, en nu zullen tegenstanderspelers zich slim terugtrekken en een jumpshot forceren of met de bal ergens anders heen gaan. Op dezelfde manier keert de adrenalineboostfunctie, die helpt voorkomen dat spelers doelloos ronddribbelen en daarvoor beloond worden, terug met een meer interactieve twist: in plaats van een boost te verliezen door rond te dribbelen, gaan boosts nu verloren wanneer een verdedigende speler het offensief tegen het lijf loopt of onderbreekt. beweging van de speler. Mijn ervaring hiermee was dat het de verdediging, vooral bij online spelen, echt aantrekkelijker maakte.

Niet alle gameplay op het veld heeft echter een belangrijke stap voorwaarts gezet. Fast-break-gameplay bestaat nog steeds bijna helemaal niet, een probleem dat de NBA 2K-serie nu al meer dan tien jaar teistert. Het is ook een van de leukste elementen van het echte basketbal, dus de afwezigheid ervan maakt een goede verdediging over het algemeen minder spannend, omdat het zelden in punten verandert. Er zijn ook af en toe verbijsterende beslissingen van de AI, zoals het aanroepen van foutieve time-outs laat in games.

Je zou denken dat het commentaar zulke dingen zou oproepen, maar verder is het over het algemeen erg goed (vooral bij het spelen van games in de verschillende tijdperken van de NBA), en de altijd aanwezige rustploeg van Shaq, Ernie en Kenny levert geweldige prestaties. Natuurlijk ontbreekt Charles Barkley, die volhoudt dat hij nooit in een NBA 2K-game zal spelen, maar de chemie is desalniettemin nog steeds erg sterk.

Er zijn echter enkele teleurstellingen in de details. Spelers vieren bijvoorbeeld zelden grote momenten, zoals winnende shots, op een overtuigende manier. In feite gaan ze vaak van het ene moment opgewonden naar het andere moment met een uitgestreken gezicht – iets dat pas echt overkomt vanwege hoe realistisch de spelers eruit zien. NBA 2K24 blinkt uit in het creëren van spannende in-game momenten, maar levert daar zelden een beloning voor op. Als de arena, inclusief de fans, spelers en coaches, op de juiste manier reageert op grote spelen, zou dat een grote bijdrage leveren aan het evenaren van het beroemde vermogen van de NBA om historische momenten te creëren.

De stappen die NBA 2K24 vooruit zet, worden grotendeels overschaduwd door de populairste gamemodus, MyCareer, en de moeizame moeite die het doet om ons tot in-game aankopen te bewegen. Ondanks dat ik toegang heb tot 100.000 virtuele valuta (VC) die je alleen krijgt met de Black Mamba- of 25th Anniversary-edities, rustte mijn gecreëerde speler op een totaal van 75 nadat ik alles wat ik had in attribuutupgrades had gedumpt. Vervolgens speelde ik MyCareer ongeveer 10 uur, en kroop langzaam omhoog naar een overall van 81. Ondertussen negeer ik de meeste aanpasbare aspecten van MyCareer die het zo leuk maken volledig, inclusief kleding, betere animaties en andere gepersonaliseerde elementen.

Desondanks was ik bijna altijd de laagst gewaardeerde speler op het veld. Zelfs zonder online tegen anderen te concurreren, plaatste MyCareer mij in de NBA als opkomend starter in een team van mijn keuze. Als gevolg hiervan kwam ik in een omgeving terecht waarin ik regelmatig spelers bewaakte met een groot verschil in eigenschappen, waardoor het spelen van een goede verdediging of aanval vrijwel onmogelijk werd. Toen ik online met andere spelers op een veld stapte, kon ik door geen enkele hoeveelheid vaardigheid of precisie concurreren met spelers die geld (waarschijnlijk honderden dollars) in hun gecreëerde personage hadden gedumpt. Binnen slechts een dag of twee na de release liep ik zo ver achter op de curve dat het idee om meer VC uit te brengen misselijkmakend aanvoelde. Eigenlijk is de enige manier om hier te spelen betalen, en dat is gewoon aanstootgevend.

Dat is vooral absurd als je bedenkt dat de meeste mensen waarschijnlijk de reguliere editie van NBA 2K24 zullen kopen en beloond zullen worden met een gecreëerde speler die begint met een schamele algemene beoordeling van 60. En vanwege de systemen die in het spel zijn, levert regelmatig verliezen je bijna geen VC op. Het zorgt voor een gekmakende cyclus van het niet hebben van een speler die goed genoeg is om te concurreren zonder de hoop hem ooit te kunnen verbeteren. NBA 2K24 wil dat je je portemonnee openmaakt en straft je als je dat niet doet.

In vervolg op de Jordan Challenge van NBA 2K23 introduceert NBA 2K24 Mamba Moments om de historische carrière van Kobe Bryant te vieren. Het is niet zo indrukwekkend als de Jordan Challenges, maar het doet nog steeds behoorlijk zijn best om de toon en sfeer van sommige van Kobe’s grote games te begrijpen. Terugkeren naar een tijdperk waarin jongens als Vlade Divac en Hedo Turkoglue sleutelspelers waren in de NBA is een traktatie, vooral voor degenen onder ons die rond die tijd voor het eerst in aanraking kwamen met basketbal.

Op dezelfde manier heeft MyNBA ook een LeBron-tijdperk toegevoegd om in te spelen, waardoor jij de controle hebt over de “Big Three” Miami Heat van 2011. Naarmate ik meer tijd in NBA 2K24 steek, ga ik op zoek naar het microtransactievrije toevluchtsoord MyNBA en alle flexibiliteit die het biedt. Ik kon competitie-opties aanpassen, zoals welke teams de nummer één keuze in het NBA-ontwerp kunnen krijgen, evenals een verscheidenheid aan nuances met betrekking tot het salarisplafond. Hoewel er geen grote veranderingen zijn in MyNBA, blijft het de beste plek om tijd te verliezen als je basketbal in de puurste vorm wilt.

Er is ook de meer gestroomlijnde MyNBA Lite-modus die voor mij een leuke plek was om een ​​minder intense franchisemodus op te zetten. Het bevat niet de meeste van de meer diepgaande functies van MyNBA, maar richt zich in plaats daarvan op het opstellen, het verwerven van spelers en het betreden van het veld. Het is weer een leuke ontsnapping aan in-game aankopen, en veel gastvrijer voor beginners.

Het oude gezegde ‘een verhaal van twee helften’ vat de NBA 2K24-ervaring echt samen. Aan de ene kant is de hardcourt-ervaring net zo goed als ooit tevoren (zoals we zouden moeten eisen van een game die jaarlijks wordt herhaald), en er zijn een handvol spelmodi waarmee je zonder onderbrekingen van dit alles kunt genieten. Aan de andere kant, veel snodere kant, is MyCareer bijna onspeelbaar, tenzij je je portemonnee opent of een absurde sleur doorstaat. Erger nog, mechanismen zoals badge-regressie versterken de slechtste delen van het microtransactieschema. Ondanks deze problemen biedt NBA 2K24 nog steeds een solide basketbalervaring, maar het vereist wel op de juiste plaatsen zoeken. Het is duidelijk dat er liefde voor het basketbalspel te zien is in modi als MyNBA en Mamba Moments.

NBA2K24

79,99
8.3