sw-e1722524859437

Review: Star Wars: Bounty Hunter

Star Wars: Bounty Hunter is een remaster van de actieplatformer uit 2002 waarin je speelt als Jango Fett, de premiejager vóór de creatie van het kloonleger.

De stem van Jango wordt verzorgd door zijn live-action acteur, Temuera Morrison, en het verhaal biedt een interessante en verrassend grappige kijk in het leven van een van de mysterieuze personages uit de films. Deze remaster is een getrouwe port van het originele spel, maar helaas neemt het ook de gebreken van het origineel mee.

De third-person shooter bestaat uit zes hoofdstukken, elk met drie levels. Vanaf hoofdstuk drie wordt de moeilijkheidsgraad aanzienlijk verhoogd. Met behulp van Jango’s jetpack moet je steeds moeilijker wordende platformgedeelten navigeren. Het oude ontwerp betekent dat er geen minimap of questmarkers zijn, dus je moet navigeren op basis van je intuïtie. De levels zien er scherper uit in de remaster, evenals de cutscenes, maar enkele visuele bugs en slechte framing hadden meer aandacht kunnen gebruiken.

Het gevechtssysteem is eenvoudig maar vermakelijk. Jango heeft tal van wapens die veranderen per level, maar hij heeft altijd zijn betrouwbare blasters bij zich. Vijanden op afstand ontwijken en flankeren, terwijl melee-vijanden simpelweg in een rechte lijn op je af rennen, waardoor ze gemakkelijke prooien zijn voor de vlammenwerper. Het zou leuk geweest zijn om verbeteringen in de vijandelijke AI te zien, want de belangrijkste manier waarop ze uitdagender worden, is door talrijker te worden, hoewel er in ieder geval een goede variëteit aan vijanden is. De lock-on camera is echter de grootste vijand, vaak glitchend en waardoor Jango wild gaat zwaaien.

De game wordt bijna Souls-achtig in de plaatsing van vijanden, die zich achter hoeken verstoppen en van het plafond vallen. Je krijgt vijf levens per level, en zodra die op zijn, moet je opnieuw beginnen. Het is klassiek retro en een welkome verandering ten opzichte van de huidige te vergevingsgezinde games. De verliezen zijn bruut, maar de overwinningen zijn zoet, waardoor je tegen het einde van het verhaal het gevoel hebt dat je een grote uitdaging hebt overwonnen en je waarde hebt bewezen als de beste premiejager in het sterrenstelsel.

Al met al heeft Star Wars: Bounty Hunter een kans gemist om de broodnodige polijsting toe te voegen, maar als je een jeugdfavoriet wilt herbeleven, zul je tevreden zijn met deze getrouwe remaster.

Star Wars: Bounty Hunter

€ 20.00