Star-Wars-Jedi-Fallen-Order-Trophies

Review: Star Wars Jedi: Fallen Order

Er zit een rauwe, ongetemde kracht in Star Wars Jedi: Fallen Order. Net als een Padawan in training, is dit spel een student van de Force en nog geen Jedi Master. De lightsaber wordt vakkundig en in opwindende manieren gebruikt om imperial troopers in tweeën te hakken. Ook stroomt de Force in acrobatische bewegingen door onze main character, die hij onder controle moet zien te krijgen. Jedi: Fallen Order is een uitstekende singleplayer game van Respawn Studios die onze hoop in Star Wars games weer doet opleven.

Jedi: Fallen Order doet me denken aan de eerste Uncharted-game van Naughty Dog: een ambitieuze actie-ervaring die net niet helemaal klopte. Respawn Studios heeft een game gemaakt die net zo ambitieus is, en ondanks dat de game soms een beetje slordig qua uitvoering is, is het nog steeds een boeiende en complete Star Wars-ervaring. De game ziet er visueel niet alleen mooi uit, maar ook is de gedeelde reis van de Jedi en zijn robot een mooie en unieke ervaring.

De eerste scène zet gelijk de toon voor de rest van de game. Je ziet een kerkhof gevuld met enorm veel gigantische kapotte ruimteschepen die door The Empire worden ontmanteld. TIE-fighters verschijnen in beeld en de camera laat de enorme schaal van deze wereld zien. De hoeveelheid details dat op het eerste moment worden getoond, zijn indrukwekkend en zien eruit als een dure opname uit een nieuwe Star Wars-film.

Net wanneer het lijkt alsof Respawn de formule van George Lucas volgt, schakelt de soundtrack over naar iets compleet anders met een buitenaardse zanger wat helemaal niet klinkt als typische Star Wars muziek dat we gewend zijn. We ontmoeten dan de hoofdrolspeler Cal Kestis, die naar dit vreemde nummer luistert via een koptelefoon terwijl hij werkt.

Cal is onmiddellijk sympathiek als een conflicterende ziel en wordt prachtig tot leven gebracht door acteur Cameron Monaghan. Cal’s vriend en reisgenoot is een droid genaamd BD-1. BD-1 is net zo leuk om te leren kennen als Cal en lijkt meer op een vriendelijk schoothondje dan op elke andere droid in Star Wars. Ze hebben een speels geklets en ervaren ontberingen met elkaar, en hun band vormt de basis voor een waanzinnig avontuur. Ze verkennen oude heiligdommen op zoek naar aanwijzingen die het antwoord kunnen bieden op het herrijzen van de Jedi-order. Het mysterie houdt het verhaal boeiend, net als de goed gedefinieerde dreiging van de Inquisitors. De Inquisitors zijn Jedi-slayers die op Cal jagen en hem altijd een stap voor lijken te zijn. De uitstekend geschreven flashbacks zijn genaaid in dit mooie verhaal om extra dimensies toe te voegen aan de personages en conflict wat zich afspeelt in de The Galaxy.

De meest dynamische en beste kwaliteit van Jedi: Fallen Order is de zoektocht en ontdekking van nieuwe werelden en vaardigheden. Cal begint met basisvaardigheden, maar herinnert zich al snel weer hoe hij langs muren moet rennen, dubbel moet springen en de Force moet gebruiken om objecten te duwen of naar zich toe te trekken. Cal maakt gebruik van zijn gezonde verstand om zichzelf door verraderlijke grond te navigeren in fijn bewerkte open omgevingen vol met slingerende en stijgende paden en tal van spannende platform- en gevechtsuitdagingen.

De acrobatische bewegingen van Cal zijn betrouwbaar en gemakkelijk onder de knie te krijgen. Als je dan toch van een grote klif valt, dan straft het spel je niet. Je neemt gewoon wat schade en krijgt nog een kans om je sprong naar de overkant te halen.

Het enige gebied waar de nieuwe Star Wars game over struikelt, is het opnieuw bezoeken van eerder bezochte werelden. Hoe opwindend het ook is om diep in de heksengraven van Dathomir te duiken of de ongetemde schoonheid van Kashyyyk te zien, de redenen om terug te keren naar deze planeten lijken vaak een beetje langdradig en voegen niet veel toe aan de Star Wars ervaring.Dat gezegd hebbende, ik genoot van het verkennen van het verhaal en van het, aangezien spelers vrij kunnen gaan naar welke ze maar willen.

Hoewel je wat tijd doorbrengt met het doorlopen van omgevingen waar je al geweest bent, worden shortcuts op handige plekken geplaatst en de meeste gebieden zijn vol met geheimen die je kunt ontdekken.

In verschillende locaties verspreid over de verschillende werelden zijn kisten verstopt waarin je extra health en outfits (voor jezelf en voor je BD-1) kunt vinden. Ook kan je je schip en je lightsaber customizen met spullen die je vindt in de verborgen kisten.

Het vechten met vijanden is niet het centrale aandachtspunt van Jedi: Fallen Order, en ik was erg te spreken dat Respawn niet overal random vijanden heeft toegevoegd om de intensiteit van de game te verhogen. Er is een goede balans tussen het ontdekken van nieuwe plekken en het vechten tegen vijanden. Het tempo van de game is ook nooit saai, omdat je altijd iets nieuws aan het doen bent.

Zwaaien met je lightsaber voelt verdomd goed; het is snel, krachtig, voelt gevaarlijk aan en levert grote resultaten op, zoals het in tweeën snijden van bloeddorstige monsters. De beslissing van Respawn om gevechten meer defensief te maken is een goede keuze. Het voegt een extra dimensie toe aan de flow van een gevecht en zorgt ervoor dat je veel tactischer moet nadenken. Het afwenden van vijandelijke aanvallen kan lastig zijn, maar als je hierin slaagt, beloont het spel je met een grote hit of een instant kill die er geweldig uitziet.

Ook is het geweldig om met meerdere vijanden tegelijk te vechten. Wat ik ook heel tof vind, is dat de gevechten ervoor zorgen dat meerdere doelen tegelijk kunnen worden ingezet, zoals het uitwisselen van lichtzwaardslagen met een Purgetrooper en vervolgens gebruik je tussendoor de Force Push om een ​​raket terug te sturen naar een Stormtrooper. Je komt niet meer zomaar een kamer binnen en begint wild om je heen te slaan met je lightsaber, maar je kiest zorgvuldig je vijanden uit en bepaalt je eigen game-plan.

Conclusie:

De inspiraties voor Star Wars Jedi: Fallen Order komen voort uit de Dark Souls en Uncharted games en ze creëren samen een unieke ervaring dat ongelooflijk goed werkt en supertof is om te spelen. Ondanks dat er een paar kleine irritaties in de game zitten, is de eerste reis van Respawn met Star Wars Jedi: Fallen Orden een groot succes. Ik kon dit spel niet neerleggen en heb heel veel plezier gehad met het spelen van de game. Zowel de sensatie van het vechten tegen verschillende vijanden en het verkennen van nieuwe locaties en werelden blijven leuk van het begin tot aan het einde van het verhaal. Voor de Star Wars liefhebbers is dit zeer zeker een game die je gespeeld moet hebben.

Star Wars Jedi: Fallen Order

€59,99
9