wwe-2k-battlegrounds-launch-trailer

Review: WWE 2K Battlegrounds

WWE 2K Battlegrounds is misschien wel een van de meest vermakelijke releases van worstelgames in jaren.

WWE 2K20 had problemen. De jaarlijkse versie van vorig jaar leverde niet op wat mensen verwachtten, vooral omdat Yukes er niet meer bij betrokken was en Visual Concepts de touwtjes volledig in handen nam. Misschien hebben mensen zich zelfs afgevraagd wat de toekomst biedt voor WWE-games. WWE 2K Battlegrounds is geen geweldige, revolutionaire en gedenkwaardige redder die alle fouten rechtzet. Maar het is leuk. Het voelt als een gekke manier om te hergroeperen en te resetten, iets wat hard nodig is na een slecht jaar.

Ik stel me graag een van WWE 2K Battlegrounds ‘kleine worstelaars voor die roept: “Alles wat je kunt doen, kan ik beter doen” tegen WWE 2K20. Niet dat het alles kan, maar het probeert het zeker. Het heeft zijn eigen Campaign and Battleground Challenge, voor modi met originele of zelfgemaakte personages. Ja, er is een personagemaker. Je hebt verschillende Exhibition-modi. Je kunt ook deelnemen aan de King of the Battleground- en Online Tournament-modi tegen mensen online. Het ziet er misschien niet zo goed of technisch uit, maar het voelt zeker alsof er moeite wordt gedaan om mensen bezig te houden.

WWE 2K Battlegrounds is een worstelgame in arcade-stijl. Het is niet zo technisch als het typische, flitsende WWE 2K-aanbod. De selectie zal proberen diep te zijn, maar je moet in-game Bucks die je verdient of koopt, uitgeven om ze te ontgrendelen. De personages zijn voor het grootste deel karikaturen van hun beroemde tegenhangers, dus er zullen er enkele zijn die in niets lijken op de mensen die ze zouden moeten zijn.

Omdat de movesets zijn vereenvoudigd en personages passen in stereotypen zoals All-Rounder, Brawler, High Flyer, Powerhouse en Technician, vechten of vertonen mensen misschien niet de vaardigheden die je verwacht. De bediening is heel eenvoudig, met combo’s die uitzonderlijk gemakkelijk uit te voeren zijn en specials die zijn verbonden met een gezamenlijke druk op de knop, en er zijn gekke soorten power-ups. De game herinnert je zelfs aan bepaalde knoppen die je moet indrukken als je in een ronde zit, beloont je voor het uitvoeren van bepaalde acties en besteedt veel van de eerste dagen aan het herinneren van hoe je moet spelen. Het is niet per se slecht of iets dergelijks, maar het is meer bedoeld voor een breder publiek dat gekke pret wil.

Het zal niet precies dezelfde stijl hebben, zoals je zou verwachten. De singleplayer-inspanningen van WWE 2K Battlegrounds met input en verhalen van spelers bieden vrij eenvoudige verhalen. In de campagne heb je zeven originele personages die elk door wedstrijden gaan en proberen sterren te worden. Door de reis van één persoon te voltooien, ontgrendelt u dingen zoals power-ups en cosmetica. De mensen daar voelen zich soms een beetje generiek, maar het is een goede manier om de kneepjes van het vak te leren.

Battleground Challenge voelt hetzelfde, alleen is er geen verhaal. Je hebt een vergelijkbare progressie, waarbij je een raster ziet met pictogrammen die overeenkomsten en beloningen vertegenwoordigen. De bonussen zijn zeker meer gericht op progressie, om je te helpen bij het opbouwen van de vaardigheden en het uiterlijk van een aangepast personage. Hoewel, om eerlijk te zijn, het veel beperkter is in vergelijking met een typische WWE 2K-personagemaker, met veel achter slot en grendel aankopen en ontgrendelingen, dus het is bijna de moeite waard om tijd te besteden aan het spelen van de Campaign and Battleground Challenge voordat je te veel geïnvesteerd krijgt.

De andere modi gaan over het snel in een wedstrijd komen, met uitzondering van de laadtijden van de Switch, en het doorlopen van verschillende soorten wedstrijden. De tentoonstelling is onderverdeeld in de categorieën Heren en Dames, hoewel elke divisie hetzelfde soort wedstrijden heeft: Fatal 4-Way, Gauntlet, One-on-One, Royal Rumble, Steel Cage 1 vs. 1 en 2 vs. 2, Tag Team, Tornado Tag Team en Triple Threat. De meeste hebben offline en online multiplayer-opties, hoewel Royal Rumble een solo-ervaring offline is. De meeste wedstrijden zijn bruikbaar. Als je alleen online gaat, compleet met cross-play, kun je je registreren voor of Bucks betalen voor verschillende toernooien of een korte King of the Battleground doorlopen. Er zijn momenten waarop dingen een beetje glitchy of gemiddeld lijken, maar het leek over het algemeen stabieler dan een WWE 2K-game die werd gelanceerd.

Het doet over het algemeen ook goed werk met vertegenwoordiging. Je kunt de pogingen van de lanceringsopstelling vertellen om hulde te brengen aan zowel nieuwe als oude worstelaars, met iconen als Andre the Giant, Mankind, The Rock, Sgt. Slaughter en Yokozuna naast nieuwere gezichten als Asuka, Bayley, Bray Wyatt, Naomi en Xavier Woods. Er zijn enkele nogal voor de hand liggende omissies, zoals Nia Jax ‘recente tagteampartner Shayna Baszler. Ook, want zo hoog aangeschreven als het kleurencommentaar-duo van Mauro Ranallo en Jerry “The King” Lawler is, het is nogal flauw en je hebt de neiging om dezelfde soundbites herhaaldelijk te horen.

WWE 2K Battlegrounds valt op door zijn eenvoud. Het is het game-equivalent van een popcornfilm. Dit is iets maf, eenvoudig, betaalbaar en waarschijnlijk bedoeld om in korte uitbarstingen van te genieten. De Campaign en Battleground Challenge worden elk in hapklare brokken gepresenteerd. De verschillende wedstrijden duren nooit langer dan vijf minuten. Alles is snel en luchtig, met systemen die iedereen op gelijke voet zetten. Het is niet ongelooflijk diep, de personages zien er niet altijd geweldig uit, en al het spul met prijskaartjes erop kan ontmoedigend zijn, maar het is verrassend vermakelijk. Vooral als je springt voor snelle uitbarstingen en een gekke worstelgame wilt waarvan iedereen kan genieten.

WWE 2K Battlegrounds

€36,99
7